This program is for students who want to reinforce knowledge and expertise in marketing. Learning and teaching are conducted by teaching staff in marketing and industry thinkers. This program is implemented to meet social responsibility by providing trained workforce that meets the current market demand
3.5 years
Coursework
128 credit hours
Marketing is closely related to purchasing, retailing, production, sales and logistics.
SYARAT KHAS PROGRAM
a. Mendapat sekurang-kurangnya Gred B- (NGMP 2.67) pada peringkat Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) dengan Gred minimum B- (NGMP 2.67) dalam salah satu (1) daripada mata pelajaran Ekonomi, Geografi, Perakaunan atau Pengajian Perniagaan/Pengurusan Perniagaan dan mendapat Gred minimum C (NGMP 2.00) atau Gred minimum C pada peringkat SPM dalam mata pelajaran Matematik, dan Lulus (Gred E) dalam mata pelajaran Bahasa lnggeris di peringkat SPM, atau
b. Mendapat sekurang-kurangnya Gred B- (NGMP 2.67) pada peringkat Matrikulasi atau Asasi dalam mana-mana dua (2) daripada mata pelajaran Matematik, Fizik, Ekonomi, Perakaunan atau Pengurusan Perniagaan dan mendapat sekurang-kurangnya kepujian (Gred C) dalam mata pelajaran Matematik dan lulus (Gred E) dalam mata pelajaran Bahasa lnggeris di peringkat SPM, atau
c. Memiliki Diploma dalam bidang yang berkaitan atau mempunyai kelulusan lain yang diiktiraf setaraf dengannya dan diperakukan oleh Senat Universiti.
Dan
d. Mendapat sekurang-kurangnya Band 2.0 dalam Malaysian University English Test (MUET).
Graduates of Management (Marketing) has various career opportunities as a Marketing Representative, Sales Representative, Sales Executive, Marketing Executive, Business Development Executive, Sales Manager and Marketing Manager.